tirsdag, maj 10, 2016

Bogen: 2.a

Tilbage til forordet og indholdsfortegnelse

Tilbage til 1.a

Frem til 3.a

2.a

Og så kommer der en sheik ude i ørkenen – gadogagung, gadogagung!
Svend, NA

De har tyggegummi i hjernen!
Troels om visse piger (jeg har glemt hvem)

Arbejderne havde ingen aircondition.
Laura, TY, om tyske arbejderes vilkår på industrialiseringens helvedesfabrikker

Godt de ikke har deres barbiedukker med.
Uffe, TY, om Marie og Meta Maria

Har har har – my ass!
Vibeke til Iben, EN

The eldest – of course.
Luise, EN (it was ’the oldest’, I’m afraid –th)

Lumpenhed … Det er sådan noget lunkent.
Meta Maria, DA

Ved sommersol-erhverv, da …
Rufi, NA

Arisk? Ja, det er at være arrig.
Christine, TY

– kalciumsulfid, som jo er gisp!
Svend, NA

Hvem er undertegnede?
Katrine til Uffe, TY, efter Uffe havde sagt ”Annemarie og undertegnede på studierejse til Wien”.

Det ved jeg sgu ikke!
Gnækkede lumpne Lars, HI, til Maries ”Er jeg taget?”

Er den sjofel?
Svend, forventningsfuldt, da en elev spurgte om lov til at fortælle en vits i NA-timen

Hvor er millionknappen?
Carina, spontant, om sin lommeregner, NA

Ja, en ny regering!
Bekki til socialdemokratiske Maries ”Er der ellers noget, du vil ha’?!”

4d?
Carina, GEO (uforståeligt nu, men det var vist sjovt dengang, -th)

Altså, en pantoffel eller en tøffel, det er da det samme …
Rune, DA (for gode tyskkundskaber kan give bagslag, -th)

Der var tre mand, der gik i byen. Den ene tog hjem, og så sagde den anden til den tredje: SÅ skal vi have en bajer!!!
De glade, fulde drenge fra 2.a, første gang under studieturen til Rom

Hun trak mig op ved hestene.
Rufi, FRA

Jeg spreder ben, så er den der!
Marie, DA

Du kan bare ta’ mig!
Esther til Uffe, TY

Hvor er Maren?
Generelt i klassen ved dagligdagens protokolføring

Ingen kommentarer: