onsdag, maj 23, 2007

Statskundskabs revy - ALTID et hit

Torsdag den 19. april 2007 var der premiere på Institut for Statskundskabs revy, i år tituleret "Der er ALTID noget at komme efter". Som vanligt holdt revyen et flot niveau, så det lille selskab, jeg havde lokket med, var underholdt. Omend jeg i år ikke medvirkede, varmede det alligevel mit for for revyen altid bankende hjerte at høre dét fra de "eksterne" gæster!


Rune Lykke, læge, og Anders Lander, ligeledes læge.


Anders har ligesom Rune og Deres skribent en fortid i Jægerkórpset, og er desuden mangegangsveteran fra den ligeledes altid underholdende Medicinerrevyen. Til højre ses T. Hein, boyass.


Vi springer til applausen.


For første gang siden revyens indstiftelse i 1999 var det ikke længere RO9 i toppen af Rosenborggade 15, der dannede ramme om forestillingen. Nu foregår det i det topmoderne, nybyggede auditorium på Kommunehospitalet, aka Center for Sundhed og Samfund (CSS).


Publikum er glade! Også for at blive fotograferet!


Krabben 1.0 og 2.0.


Auditoriet er svært at optræde i, da der ingen bagscene er. I Rosenborggade fungerede den store, brede bagtrappe simpelthen som en fuldt ud anvendelig bagscene. Desuden er der ikke mulighed for at bygge stillads på podiet, hvilket igen udelukker mulighed for "vores" normale miniscenetårn. Men trods alt var det altså muligt at gennemføre et professionelt udseende show. Ikke mindst på grund af institutleder Lars Billes indsats. Jeg kender Lars udmærket igennem dels mit mangeårige studenterpolitiske virke, dels to år som studentermedhjælp på instituttet, dels revyen, dels som formand for koret; ja, jeg har lagt noget energi i det studieliv! Vi stødte på hinanden i pausen, og Lars kunne fortælle, at han havde kæmpet for, at auditoriet blev bygget således, at det ville være muligt, med lidt besvær, fortsat at spille revy på IFS. Tak for det!


Endnu en revy- og linseglad publikum.

Og det var det. En god aften!

Ingen kommentarer: