lørdag, maj 12, 2007

A-rocking and a-rolling in the City of the Smile

Den gode Rune fyldte 30 år i slutningen af april, og dette førte mig til Århus for to uger siden. Fredagen begyndte ellers i fuld uniform M/69 på Kastellet, idet jeg var til stede under uddelingen af Reserveofficersforeningens Hæderstegn, men efter den udmærkede frokost var det så tid at rette spidshuen mod Hovedbanegården og Århus.

Naturligvis med et dundrende søvnunderskud - som standard op til mine weekender, efterhånden - ankom jeg fredag, hvor Rune, Elaheh og jeg spiste iransk mad og slappede af. Herunder lidt spil på Runes monster af en Xbox 360; flotte billeder og mange tricks kan den, men måske ikke så klogt at købe, mens man stadig studerer?? En tidsrøver vil den i hvert fald stensikkert være. Rune kan jo tillade sig det, voksen læge som han er!


Supermarked, lørdag morgen: Vi skal ha' æg! Og bacon!


Hov, så er vi lidt længere henne på lørdagen, og vi er havnet i Bazar Vest. Dét er et sted for sig. Jeg har boet et par år på Kapelvej/Rantzausgade på Nørrebro, arbejder i Greve og troede egentlig, at jeg var ganske tilvænnet mellemøstlig mangfolkelighed i det danske land. Men wow! 7000 kvadratmeter, ja, bazar, med højtråbende og gestikulerende grøntsælgere, plastikforhæng, halalslagtere, glimmer, kaffebarer, tøjbutikker, kæmpe shawarmaruller, uendelige rækker af dåsemad og meget mere - og sidst, men næsten vigtigtst: larm! Masser af det! På et virvar af sprog. Det eneste, der manglede, var geder og andre dyr, der blev trukket med rundt i de til tider smalle områder, så havde den tumultariske stil været helt hjemme.


Det var sjovt at være københavner, tidligere nørrebroborger, og tro, at man havde set noget - og så komme til Bazar Vest. Det var et sanseindtryk af rang, og småsløj som jeg var oven på en hård uge med for lidt søvn, var det lige før jeg fik et gedigent kulturgranatchok. Over en kop indisk te kom jeg mig dog. Så har jeg set Århus' au naturel udgave af Fisketorvet!


"Se, en ananas!"


Sååå er der lagt i ovnen: En Doktor Hein er blevet mikset! Jo, den legendariske Doktor Hein, opfundet af Deres skribent, opkaldt efter skribentens fædrene ophav.


"Prøv det!" En Doktor Hein består af lige dele Cocio og Carlsberg Elefantøl. Nydes afkølet. Smagen er selektiv på den måde, at man kan lade tankerne gå omkring en perlende milkshake med et strejf af alkohol! Meget forfriskende! Hvis man associerer med en negativ grundindstilling, kan drinken dog også smage mere henad opkast. Sådan bogstaveligt talt. It's all in your mind!
Et snapshot af Elahehs fint dækkede bord.
Ja, jeg gjorde det sgu: Gav Rune et indskud til verdens bedste konsolspil, nærmere bestemt Guitar Hero (II), til Xbox 360. Bemærk den nye, seje controller, der er kommet i forhold til PS2-udgaven: en Gibson X-Plorer a la mange metalguitarister. Yeah!

Activating Star Power!
Kækt selvportræt, standardstilen.

Guitar Hero er publikumsvenligt!

Hej Sine!

Koncentrationen er intens.
"Se hvor jeg kan, se hvor jeg kan, kom og se det alle mand."

Uhhhh, en fan! Elaheh i godt humør - hun har tilsyneladende for en kort stund tilgivet mig, at jeg har givet hendes kæreste en stærkt vanedannende uvane!
Yeah, baby, that's the rock'n'roll; ned på begge knæ og kurre hen ad gulvet.
Elaheh goes crazy banana.
Dét er rock'n'roll-heavy metal-killer eyes!

Kedde - et naturtalent til GH2.
Fætter Jon - Defender of the Tea Spoon, Slayer of Blenders.

Pingovals.
Signing off. En herlig fest, indtil jeg gik kold!
Rune har også taget billeder under festen, se dem her: Rune Lykke.

Ingen kommentarer: