torsdag, september 06, 2007

Fra Statsværks Afrusningstur 1.-2. september 2007


3 kommentarer:

Troels sagde ...

Muha!

Anonym sagde ...

Pas på! Har hørt, det smitter...

Hr. T.H. sagde ...

Han er ikke en fejlfri mand, men pt er han primært dømt af pressen. Jeg må sige, at jeg nu har fattet en del sympati for ham, og også respekt. Han talte naturligvis om "sagen", og prøvede også at forsvare sig, men han kunne godt holde sig til det overordnede spor, vi havde bedt ham tale om: nemlig kommunalpolitik og udviklingen i denne.

Og så kom der nogle meget interessante kommentarer/historier om partiet Venstre og dets interne dynamikker, om jeg så må sige. Det ville være illoyalt af mig at videregive alt, uden for kontekst, på nettet.

En vis respekt var i øvrigt den gængse holdning blandt publikum efter foredraget, og tro det eller ej, 30 scientpoler, herunder Ritt Bjerregaards kampagneleder, er ellers som udgangspunkt et kritisk publikum.

En ting er i hvert fald sikkert: Han er en ildsjæl, der har nogle meget sympatiske holdninger hvad angår internationalt samarbejde og integration. At han burde have haft bedre styr på den administrative del af sagerne, var han den første til at erkende.

Om underskuddet i Farum virkelig er så stort, eller om de bare var på forkant med at "investere i den offentlige sektor", som han sagde, mener jeg er et åbent spørgsmål. Han fremdrog Værløse som eksempel: De har nu et hængeparti med en renovation af et idrætsanlæg, hvilket vil kost dem 250 millioner kroner.

Nej, det bliver meget at foreklare på mail her, men jeg videregiver gerne mandens betragtninger ved anden lejlighed.